fredag 13 februari 2009

Teaterfredag

Fredag. Ganska härligt. Har mej veterligen aldrig gjort så lite en ledig dag som idag! Bara chillat!

Började dagen med att åka och lämna prover på vårdcentralen. Sedan skulle jag köra gibb till kontoret. Han fick dock också en tid hos ortopeden på förmiddagen idag, och det visade sig när vi kom fram till kontoret att han hade glömt nycklarna, så då gjorde vi på det viset att vi stannade till vid Cafe Fröjd (fd WeGe´s) som Kärlekens systers svägerska har tagit över. En kort fika och sedan en promme hem i kylan medan Kärleken tog sin tur till Vårdis med sitt knä. Han hamnade därefter i Sunderbyn för röntgen. Nu väntar ortopeden än en gång. Doktorn har försäkrat honom om att golfen inte är klippt för honom och jag tror han är ganska lättad! Det är vi nöjda och glada över.

Här på kvällskvisten har jag och min Private BM varit på teatern och sett Alla Hjärtan av Katarina Kieri. I mitt tycke en aningen märklig föreställning, även om det alltid är uppfriskande att se något nytt... emellanåt fick man fnissa iaf. Tex åt en karaktär som var konservator..

Jag och Lärarinnan från Sunderbyn tog en fika på Kulturens Hus igår. Vi bättrar på statistiken!!
Vi som brukar ha ganska så länge mellan våra möten har verkligen tagit oss i kragen. Bra!
Igår fick jag också nöjet att träffa Konstnärsväninnan och hennes lilla bebisflicka som anslöt till vår lilla fikaseans. Jätteroligt! Man kan inte fatta att det är den lilla fröken som bott i magen!

Gårkvällen spenderades på Edeforsgatan hos Barnmorskan. Länge sedan. Bara att befinna sig på Önäset är lite av en underbar nostalgi.. kan inte hjälpa det, men man känner sig så hemma där! Hon bjöd på temlor och en massa godsaker. Vi satt i hennes härligt djupa soffa och skrattade åt gamla dråpliga minnen och incidenter. Verkligen trevligt.

Männen i huset är i Sunderbyn. Tonåringen spelar match idag och de borde komma hem när som helst. Vi laddar med kolhydrater till middag av flera skäl i detta hushåll!

Inga kommentarer: