onsdag 18 februari 2009

Fyra


Onsdag och imorgon väntar sista arbetsdagen om inget oförutsett inträffar. Eleverna i skolan är oroliga och börjar numera dagen med att fråga sina lärare om jag har dykt upp på jobbet! Ganska gulligt! Imorgon händer det nämligen! Då ska vår musikal uppföras. Spännande värre! Tanken är att vi ska framföra tre föreställningar under dagen. Därför skulle det ju vara praktiskt om bebis inte kom ut i natt även om den är väldigt efterlängtad!!

Sedan såg nån elev att jag fick skjuts till jobbet i morse, (det var nämligen minus 28 grader kallt och jag har ingen motorvärmare) och genast har de försäkrat sig om att någon tar ansvar för att köra mej till BB om det är så att bebisen plötsligt tänker komma ut! Hihi!


Sista arbetsdagen på väldigt länge då. Känns lite underligt! Jag skall tömma och lämna tillbaka nycklarna. Vet ju nämligen inte hur framtiden ser ut, om jag får vara kvar i dessa varseltider. Den som lever får se!

Här i dagarna skrev jag också på min uppsägning från Boden Kommun. Jag mötte min chef vid Gäddviksbron och skrev under pappret på motorhuven! Vad som händer där återstår också att se. Uppsägningen träder i kraft på fredag. Jag orkar inte tänka så mkt på jobb och sådan just nu. Det får falla på plats längre fram. Jag väljer att tro att något bättre väntar på mej!

Igår fick jag besök av Hovslagerskan. Vi fikade och spelade 500. Jycke är så lycklig när hon kommer, ja även jag tycker ju att det är väldigt trevligt! Hennes norska fjording har blivit friskförklarad och det är vi så glada åt. Hon uppdaterade mej om nyheterna i stallet och jag längtar efter hästlukt i näsan. Kanske jag borde åka ut en sväng i helgen.. men ingen ide att planera för mkt..

Idag kikade min Pianist in här hos oss med sin lilla fröken som snart är 9 månader och söt som en docka. Roligt med besök och att hinna uppdatera sig i varandras liv!

4 små pluttdagar kvar till beräknad födelse. Begriper inte riktigt hur jag hamnade här! :)

Inga kommentarer: