torsdag 12 februari 2009

Långkalsongerna på!!!


Ledig torsdag! Tjoho!! Minus 22 utomhus, men fruktansvärt vackert med tillhörande sol och kristaller i träden! Vilken entusiast som helst skulle ta med sig kameran ut på fotosession!

Igår kikade Hovslagerskan in och jag hade som vanligt inget att bjuda på.. Bakade därför en underlig paj med müsli, mjöl, florsocker (behöver väl inte säga att sockret var slut) och lingon.
Se det blev en kaka det med, om än av det mer ovanligare slaget! Så vi fikade paj med glass och surrade. Mkt trevligt att ses.
Tänk så lustigt det är att vi har lärt känna varandra genom en annons jag svarade på där Hovslagerskan ville ha en skötare till en av hästarna. Redan när jag steg in på gården och råkade träffa Hovslagerskans mamma frågade hon "är du från tornedalen"?! inte råkar din mamma komma från Fällan... ?! Då visade det sig att Hovslagerskans mamma och min mamma har gått i samma klass uppe i byn!! Världen är så liten! Lite komiskt. Hon tyckte att vi var väldigt lika!

Idag ska jag till BM. Lite konfyst känner jag mej, för när jag kom hem sist så insåg jag att jag hade en tid den 12/2 såväl som den 13/2... det är inte bara jag som är förvirrad här i världen!

Till kvällen är jag bjuden på fika hos My Private Barnmorska, tänkte fira hennes examen lite också! Kulkul. Imorgon ska vi på teater, alla hjärtan av Katarina Kieri.

Ev hinner jag och Lärarinnan från Sunderbyn med en fika idag. Dessutom skulle Konstnärsväninnan höra av sig. Hon och bebisen skulle promenera in till stan och jag kanske får träffa den lilla juvelen! Himmel vad spännande!

Inga kommentarer: