söndag 7 december 2008

2:a advent


10 minusgrader idag. Brr! Man är inte van ännu. Snart kommer man att tycka att det är en baggis..

Igårkväll hade vi främmande. Barnmorskan med sin respektive, Konstnärsväninnan med mage och respektive, samt en av hennes vänner med respektive. Från början var det så att vi alla var inbjudna till Konstnärsväninnan, men eftersom de har katt och min golfare såg ut som att han stått upp i ringen mot Paulo Roberto sist vi hälsade på kattmänniskor blev kvällen flyttad till oss. Mkt trist med allergier verkligen! En kvinna jag vet har fått lindrigare allergi med av kinesiologi. Googlade och hittade ett företag i Luleå som ägnar sig åt just detta. http://www.abbing.nu/index.html Kanske är det värt att prova.

Vi fikade julfika. Själv hade jag tänkt baka lussekatter, men när jag handlade var saffranet slut. Borde ju vara bötfällande för affärerna att inte ha saffran i juletid! Det blev istället ordinära amerikanska muffins med äpple och kanel. Sån tur hade vi att gästerna hade med lussekatter och anisbröd som vi fick njuta av till glöggen.
Sedan spelade vi ett sällskapsspel vid namn " Vilda gester" och det var rikigt roligt. Man spelar i lag och skall med gester få sitt lag att veta vad det står på en bricka man drar. Allt sker på tid förstås. Dessutom kan man också få låtar som man ska vissla där laget skall knäcka vilken låt man söker. Svårighetsgraden varierade och enkla ord som arm, näsa, knä växlade med lite klurigare som tex spenat eller val. Man fick verkligen skratta och summerat hade vi en riktigt trevlig kväll.

Idag har vi inte gjort många knop alls och det känns ljuvligt. Tonåringen har åkt på hockeyresa till Jokkmokk. Det hade visst gått bra. Jokkmokk är och förblir nostalgi för mej. Om jag bara kan ska jag åka på vintermarknad nästa år, 5-7 februuari. Vi får väl se hur läget ligger då! Förresten talade jag med min äldsta vän från just Jokkmokk i veckan och det var så roligt. Tänk att vi håller kontakt ännu fastän jag flyttade därifrån när jag var 10 år. Dessutom känns det aldrig länge sedan vi setts när vi väl ses. Vi bara fortsätter där vi var sist. Fantastiskt med sådana vänner!

Jag tänkte ta min sambo under armen och dra med honom ut på promme. Jycke vill alltid ut och en av fördelarna med att ha hund att man faktiskt inte har något val. Man måste ut helt enkelt. Själv tycker jag det är skönt. Gillar verkligen att vara utomhus. Om jag är inne en hel dag mår jag dåligt! Man kan muttra innan man ska ut i kylan eller regnet eller hur vädret nu ser ut, men när man väl är ute hänger det mest på hur man har klätt sig. Så det är så sant som det är sagt.. det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Nu påbörjar vi vecka 29 och barnet väger omkring 1,4 kg. Barnet börjar vara känsligt för ljud, ljus, smaker och lukter. I veckan har vi förresten påbörjat boandet, nu är spjälsängen inhandlad!

Varje vecka går jag in på http://www.spray.se/livsstil/ för att läsa mitt horoskop. Jag tycker att det stämmer så fasansfullt bra!
En fortsatt härlig söndag önskar jag alla.. för det är ju länge kvar att njuta än..

Inga kommentarer: