fredag 19 december 2008

Off Duty

Fredag och första dagen på ledigheten! Tjoho vad skönt! Fick dock ställa klockan på ringning i morse för att släpa mig upp till vårdcentralen. Glukosbelastningstest och sedan en sväng till "Barnmorsan". Bebis snurrar runt bra i magen och vill inte hålla sig stilla när hon ska lyssna till hjärtat. Tillsist fick jag iaf höra det lilla loktåget. Idag tuffade det på i 148 slag per minut.

Hämtning av syskonbarnet stod på att göra listan. Tanken var att jag också skulle hinna klämma in en fika med Sunderbyfröken, men vi fick skjuta upp det till mellandagarna.
Väl hemma tog vi fram papper och pysselprylar. Smällkaramelltillverkning fick det bli idag. Lilla damen gillar skarpt att pyssla och själv kunde jag luta mej tillbaka i soffan.. ;)

Imorgon bär det av mot byn för att delta i begravningen av lilla mormor. Det känns lite som att jag inte kan ta itu med julbestyren innan detta är gjort. Våran gamla byapräst kommer att sköta prästskapet denna dag trots att han numera är pensionerad och jag tror att alla tycker att det känns väldigt bra att han ska göra det då han kände mormor väl.

Idag ringde pappsen och frågade vad bebisen behöver i julklapp. Han lovade att hjälpa oss att köpa barnvagn och det var ju otroligt gulligt gjort. Det betyder ju för vår del att barnvagnspengarna kan bli en diskmaskin istället! Inte den mest designade, snyggaste möbeln i världen kan någonsin stå sig i jämförelse.. se en diskmaskin klarar jag inte att leva utan längre. Frihet i en liten (eller iaf ganska liten) ask!


En av mina vänner har handlat på internet och råkat ut för att ha betalat sin vara utan att få något för pengarna. Företaget heter Kameraexperten och nu kan man också läsa på textteve att företaget lurat oerhört många kunder. Fy så trist! Det fick mej att tänka på att kolla upp företag jag handlar av över nätet framöver. Ett tips som nog alla kan tänka på!

Konstnärsväninnan tänkte kika in idag. Hon har nu 4 dagar till beräknad födsel och det är ju oerhört spännande. Hon insåg dock att hennes tidsoptimism satte käppar i hjulet, så vi får se om vi hinner ses på måndag som vi bestämde istället eller om hon har helt andra saker på sin agenda. Stork-date tillexempel?

Det är mkt man ska hinna med innan jul. Helgalet! Själv måste jag förutom julklappsbestyr också klämma in ett stallbesök. Nu var det länge sedan jag träffade stallflickorna och alla gulliga hästar.. jag saknar dem allihop!

Nu måste jag åter aktivera lilla damen.. på återhörande.










Inga kommentarer: