onsdag 17 december 2008

nedräkning

December har bara rusat fram och jag fattar inte riktigt att nu är det faktiskt bara en vecka kvar till julafton! Idag har jag knutit ihop påsen på min ena arbetsplats och nu är det bara kvar att göra det på den andra imorgon. Himmel vad ljuvligt det ska bli!

Ingen sovmorgon väntar på fredag, för då ska jag iväg till vårdcentralen och göra glukosbelastning vilket innebär fasta from klockan 20 imorgon kväll. Det värsta är att man inte ens får dricka vatten vilket är min största last här i världen. När det är över ska jag vidare på rutinkoll hos barnmorskan.

I skrivande stund är det precis en dokumentär om en man som är gravid på teve. Han har bytt kön från kvinna till man men ville inte göra sig av med livmodern och väntar nu alltså en liten flicka. Detaljerna har jag missat eftersom jag inte sett hela programmet. Människor reagerar på alla möjliga hemska sätt. Det måste vara gräsligt att vara lycklig över att bära ett liv inuti när andra är hatiska just på grund av detta. Går ju inte alls ihop!

I kväll hade jag besök av mina vänner drinkblanderskan och freundinnen! Vi har julfikat och uppdaterat oss i varandras leverne. Mkt trevligt!

Sitter nu och stirrar i soffan. Borde dra mej mot bädden, men tänkte vänta på min innebandyspelare. Vet inte om jag kommer att klara det hela vägen dock.. ;) bebis verkar vara vaken iaf. Det sparkas förbrilt.

Gonatt, söta drömmar..

Inga kommentarer: