lördag 6 december 2008

Godisdagen

Här på trädgårdsgatan är det sanering på gång. Eller storstädning iaf! Tyngdlagen gör sig påmind dessa tillfällen -speciellt i starten, men det är verkligen ljuvligt när det är gjort. Appropå mitt surrande om Feng Shui har jag fått ett boktips och det är boken "Rensa i röran med Feng Shui". Jag ska låna den på biblioteket.
Idag känner jag mej trött. Inget flängande på stan eller någon ikearesa som planerat. Bara vara hemma och göra så lite som möjligt. Återhämtning och rekreation står på min agenda.

Förövrigt har jag tänkt att veckorna borde bli lite lugnare. Jag behöver vila mer. Veckan som kommer kanske inte blir den lugnaste eftersom det nu är luciavecka, men när det har passerat så borde allting stilla sig en aning. Märkligt att lucia inträffar en lördag i år, men så är det iaf.

I torsdags hade vi julföreställning på jobbet och det är alltid roligt! Man blir så varm inuti av att få se våra elever lysa på scenen, spända av förväntan och nervösa, men glada!
En lång dag dock. Åka hemifrån 7 på morgonen och landa hemma igen kl 21.
Trött släpade jag mej till sundis på fredag. Vickade nämligen för mejsjälv, passade på att ta igen timmarna jag missade i onsdags. Efter jobbet tog jag en lur på soffan och blev väckt av pianisten från Kalix som ringde och sa att resan mot Piteå hade påbörjats. Så även jag rafsade ihop mina notpapper och kastade mej i bilen. Violinisten väntade oss nämligen på rep inför spelningen nästa vecka. Vi började dock med middag på staden. Mysigt och nostalgiskt att vara tillbaka i Piteå. En viss charm ligger def över staden. Dessutom oerhört kul att musicera ihop, jag kände mej så glad efteråt! Mkt irriterande att ha lock för ena örat dock.. måste bli av med det innan fredag!

På vägen dit passerar man Paltzerian och varje gång tänker jag att man måste komma ihåg att äta där vid tillfälle, men det verkar ju aldrig bli av! http://www.paltzerian.net/ Där har man iaf tidigare kunnat äta black and white, en vanlig palt och en blodpalt. Fyndigt tycker jag! :)

Man måste kanske börja tänka på dessa julklappsinköp.. min golfare är svårast. Han önskar sig en fridefull jul.. hm, inte lätt då.. Tonåringen har många intressen, så det borde inte vara så svårt! Dessutom är han så gullig och är alltid så tacksam för allting.
Cecci har tipsat mej om en site som heter http://www.bluebox.se/
Jag ska kolla in den lite bättre. Gillar verkligen tanken på att slippa springa runt bland alla andra i dessa juletider..
Om man nu ska handla julklappar åt en kvinna skulle jag vilja tipsa om en tjej som heter Erika Huuva. Erika formger smycken med naturinfluenser. Superfina. http://www.ericahuuva.se/

Till sist hittade jag ett ställe där man får instruktioner för hur man kan göra sin egen adventsstjärna. Det lät ju skojjigt och jag tror jag måste prova vid tillfälle. Man kan leta sig fram på www.skonahem.com. Tyckte dock att denna hemsida gick väldigt trögt nu.

Idag är det också godisdag. Tänk vilken tur, precis nu när skumtomtar ligger högt på topplistan..
Skön helg till alla, kram!

Inga kommentarer: