fredag 5 december 2008

3/12

Denna text skrev jag i onsdags, dessvärre har internet legat nere i 2 hela dagar så nu kommer detta inlägg lite i efterhand..

Idag har vi börjat dagen hos barnmorskan. Inget speciellt idag, det bästa är som vanligt att
lyssna till hjärtljuden. 140 slag per minut denna gång. Dessutom hör man samtidigt bebben plaska i vattnet därinne. :)

Efteråt gick vi på föräldrautbildningen som började idag. Vi var sex par som nu ska träffas ytterligare 3 gånger och nästa träff ligger redan nästa vecka. Det började med att vi fick sätta oss i grupper för att tala om vad vi vill att utbildningen ska ge oss och det kändes bra, dock en aning omtumlande att tala så mkt om förlossningen som är i ankommande..

Själv är jag ganska bra på att sticka huvudet i sanden och helt förtränga det som komma skall. Allra helst skulle jag önska att någon sövde ner mej och väckte mej igen för att meddela att bebisen har kommit nu och att allt är frid och fröjd.. eller att jag bara vaknade en morgon och storken hade varit förbi och lämnat sin leverans.. Barnmorskan ville att vi skulle visualisera vår drömförlossning och för mej skulle den nog se ut som någon av ovanstående varianter.. men dessvärre kommer det ju inte att inträffa!! Det vet jag iaf helt säkert.. i övrigt är det ju inte mkt man faktiskt vet om den saken!


Efter jobbet kände jag ett starkt behov av att få göra något för att smälta dagens intryck. Jag åkte in och köpte amaryllis och hyacinter för att få botanisera lite med plantering. Sagt och gjort. Roligt. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag ska få se dessa växter blomma.. inget som alls är säkert, för gröna fingrar är inget jag är berikad med hur gärna jag än skulle önska. Men bättre att inte ha gröna fingrar än att ha en blå tunga kanske man kan säga?

Appropå det är jag blomvakt och snart är resenärerna hemma igen.. utan att jag vattnat blommorna en enda gång! Skämmes! Jag har bara helt glömt bort!

Jyckes träning stod på dagens schema och idag gick det ganska bra. Vi tränade på platsliggning och inkallning, samt att gå fot både i koppel och lös. Jycke är överlycklig redan när vi svänger in till kronan där vi tränar och han gnyr för fullt i bilen. Vi har roligt båda två, det är verkligen kul att träna tillsammans med andra.

Från hundträning åkte jag direkt till edeforsgatan för kalastajm hemma hos min gamla grundskolevän dagbarnvårderskan. Fina tornedalska flickor träffade jag där och blev bjuden på väldigt gott fika. Mkt trevligt.

Imorgon är det konsert på jobbet och jag borde tagit fram något stiligt ur garderoben.. vilket är lättare sagt än gjort i dessa tider..

1 kommentar:

Kaisa sa...

Tjenare! Jag är grymt imponerad av dina jularrangemang. Och dina bilder, så fina. Hälsar Kaisa.