tisdag 30 december 2008

30/12


Efter en lugn julhelg kände jag hur det började krypa i kroppen, rastlösheten började smyga på mej och jag kände ett stort behov att träffa människor. Jag och min kärlek åkte ut till Hagaviken och träffade hans syster som har öppnat mina ögon för scrappbooking. Vi drack kaffe och uppdaterade oss i varandras liv. Hon har så mysigt där i sin lilla stuga. Man vill nästan flytta in! Hennes hund och Börje fick busa och vi kom hem med en ganska trött hund.

Igår messade jag fritidspedagogen med barkunskaperna för att höra om hon var sugen på att träffas på stan för en fika. Sagt och gjort. Vi gick runt på några fik i stan men insåg att allt var fullt. Tillsist hamnade vi på Cafe Symfonie där vi käkade lunch. Måste nog uttrycka att de har stans bästa salladsbuffé! Där blev vi iaf kvar i två timmar (!) innan vi tog en tur på stan där också den fransyska husägaren från Sunderbyn anslöt. Stan var verkligen fullproppad med människor och det gick knappt att ta sig in i Shopping! Shopping är faktiskt en av europas första gallerior och invigdes så tidigt som 1955! (Sorry, ett sidospår) Anledningen till denna människohopning var inte bara mellandagsrea, utan också att idol vinnaren Kevin Berg uppträdde och signerade skivor i Shopping denna dag. Efter en mkt trevlig dag på stan vaggade jag hem i sakta mak, kände av värk i höfter och rygg.

Idag började jag genast att muttra om min rygg redan när jag vaknade. Ajaj! Måste försöka ta mej till badhuset någon dag så man får röra lite på sig. Kanske kan det hjälpa?

Vi fick besök av min gamla klasskompis från Kalixtiden efter lunch idag. Med sig hade han familjen, frun som också gick på folkhögskolan då samt deras två helt bedårande barn, snart 2 och 4 år. Vi har som sagt inte heller setts på många år och det var verkligen roligt att träffas. De bor numera i Göteborg men åker upp för att träffa hennes familj som bor i Boden. Nu hoppas jag att det inte dröjer så länge tills vi träffas igen.

Imorgon är det nyårsafton och som vanligt börjar man att fundera på vad som egentligen hände 2008.. jag skyller helt på gradiviteten här för det verkar inte som att jag minns någonting!! Måste grubbla lite mer på den saken och se om jag lyckas krysta fram något av det imorgon!

Ikväll tänkte jag tillverka lite islyktor. Om jag bara hittar mina zinkhinkar..
Vi har alltså gått in i vecka 33 nu. Bebisen har en medelkroppslängd på 45 cm och väger ca 2200 gram. Förutom att gråta kan barnet nu göra allt som en 40 veckorns bebis kan. Jag läste på en sida att livmodern i vecka 33 har vuxit sig 500 gånger större sedan innan gradiviteten! Det är ett märkligt fenomen detta!

Inga kommentarer: