söndag 28 december 2008

Sista dagarna på 2008



Nyår närmar sig och det är dax att börja fundera på nyårsmat! Själv är jag ju inte stans värsta kock- så det gäller att hitta enkla recept som inte går att misslyckas med!

Nyår är ju alla vettskrämda husdjurs egen kväll och det lugnaste är ju att åka långt bort från stan. I år blir vi hemma iaf och jag hoppas verkligen att det ska gå bra. Det dundrar på rätt så bra här då avståndet till norra hamn inte är alltför långt. Hela huset vibrerar nästan. Stackars jycke. Börjes rädsla för smällare har iaf blivit bättre sedan han fått prova på fågeljakt. Det blir hur som helst en kväll i goda vänners lag med god mat (ja, alltså vi håller tummarna:) och umgänge. Passar bra.

Jag har haft nöjet att träffa en gammal klasskompis från Kalix tiden. Hon kommer från Luleå men som numera bor i Stockholm och arbetar som optiker. Många år har gått sedan vi har setts sist, men märkligt nog är det ju så med vissa människor att det alltid känns som att man sågs igår. Precis så var det och jag kände mej så glad efter vår fika. Det var verkligen jätteroligt att ses igen!

Senast idag har jag pratat med en annan klasskompis från Kalixtiden som också befinner sig i faggorna. Vi bestämde att ses på tisdag och vi har inte heller setts på 4-5 år nu . Ska bli roligt! Vadan allt detta träffande av gamla klasskompisar kan man undra, men det är ju ansiktsboken, http://www.facebook.com/ som är så bra och som möjliggör att man håller kontakt med gamla vänner från förr.

Appropå ansiktsboken fick jag mess från min gamla kollega som numera bor i södra sverige. Hon går också i väntans tider och har fått bebis beräknade ankomst på hennes egen födelsedag. Dessutom har hennes bror också födelsedag på samma dag som henne! Tala om sammanträffande! Vilka kalas de måste ha haft i sin barndom!
Komiskt nog är det ju precis samma sak med min andra gamla kollega, trumläraren som flyttat till Stockholm. Hans bebis beräknas också komma på hans födelsedag. Jag har dock läst att det endast är ca 5% av alla barn som dyker upp precis på den planerade dagen!

Nå, det är barnen som styr så den som lever får se, har inte hört något från Konstnärsväninnan ännu som nu har passerat sitt magiska datum. Där vet man inte riktigt vilket år bebisen tänker komma! Mkt spännande!






































Inga kommentarer: