onsdag 31 december 2008

Nyårsafton 2008

Då var den här sista dagen på året 2008. Året då USA fick sin första afroamerikanske president någonsin och börsen fullkomligen rasade. Det var också året då min freundinnes älskade vovve gick bort. Börjes allra bästa livscoach/ farbror som gett oss så många fina upplevelser med utflykter och promenader i naturen. Vi tänker ofta på honom.

Det var våren då många av mina nära vänner fick barn och nya små mirakelmänniskor tog plats här i vår värld. Mkt spännande!

Barndomsvänninan från Jokkmokk var här och firade midsommar med oss. Efter midsommar fick vi veta att vår familj ska bli större och känslan var större och mer omtumlande än något jag någonsin upplevt.

Sommaren mådde jag ganska dåligt men jag och min hjälte åkte till Tunisien på vår första utrikessemester och hade en underbar vecka tillsammans. Väl hemma väntade årets enda bröllop som var en enda stor överraskning. Vi var nämligen bjudna på dop, men paret hade ett äss i rocken som ingen visste om, inte ens deras föräldrar. Jättekul!

Jag åkte till seskarö för att spendera tid med mamma, moster och mormor. I efterhand får jag vara så glad åt att jag gjorde det, nu när mormor inte längre finns kvar i det här livet.

När hösten kom åkte vi med jobbet till Björkliden och jag blev så tagen av denna underbara miljö att jag började att prata om att flytta till abisko!

Alla underbara kvällar med vänner och släkt som har gett så mkt. Kalas, utflykter, samkväm, resor, upptåg och spelningar.. allt det där som ger guldkant åt tillvaron. Tack alla nära och kära för allt ni gav 2008! Hoppas vi får många tillfällen att träffas och leva livets glada dagar 2009! Det är som i sången jag brukar sjunga med mina små elever.. vad vore livet utan dej, vad vore livet utan mej? INGENTING!

Gott Nytt År alla Ni Underbara och en stor nyårspuss på er!


1 kommentar:

Cecilia sa...

Hejhej!
Nyårsdesserten blev riktigt mumsig så jag ska lägga ut recepten på bloggen nån dag. :)

Kram