måndag 22 december 2008

Dan före dan före dopparedan


Vaknade av ett sms som ramlade in på telefonen vid 9 snåret denna måndagsmorgon. Hästägaren ville kika in och lämna en julgåva innan hennes och sambons avresa mot västerbotten. En kvart senare var de här och vi fick en väldigt fin julklapp, hemmakokad plommonmarmelad, en flaska med åkerbärssaft och karameller. Jättegulligt! Nu ska jag njuta av rostat bröd med ost och plommonmarmelad hela julen!

Senare tog jag med mig Börje och åkte mot stallet där jag träffade hovslagerskan och alla hästar. Jättekul och alldeles för länge sedan sist! I stallet har hästarna varit halta och lytta, men nu var de alla på bättringsvägen. Skönt att höra. Denna halka är förädisk för både folk och fä. Vi pysslade om hästarna och gick sedan på en promenad.

Tanken var också att jag skulle ta jättefina vinterbilder på alla hästar i stallet. Jag hann inte mer än starta kameran innan den indikerade att batteriet var slut och därmed fick jag utesluta dessa planer! Nå, en bra anledning att åka ut en annan dag!

Storebror med familj ringde när jag kommit hem igen. De var i faggorna och ville kika in på fika. Sagt och gjort. Vi fikade pepparkakor och julstjärnor. Lilleman har blivit så stor och nu har han fyllt 3 år! Tack så mkt för papperskakorna, sa han innan han gick. :) Söta unge!

I år pryds vårt kylskåp av fler Julkort med små barn på än någonsin tror jag! Det är kanske ålderstecken?! Väldigt roliga att få iaf!
Jag var dessutom tvungen att klistra upp rimmet som jag fick av vår kalix chef i år. Han är en fena på att rimma och varje år klär han ut sig till tomte som kommer med sin proppfulla säck för att dela ut julklapparna åt alla anställda vid en gemensam julmåltid. Själv var jag inte på plats detta år, men det brukar gå till så att han läser rimmet som handlar om en av alla anställda och så ska alla gissa vem det är. I år löd mitt rim på följande vis " trots att hon sagt upp sig har hon alltid kommit åter, men i februari hjälper det nog inte även om jag bönar och gråter"!

Imorgon väntar julshopping innan avresa mot byn. Min golfare är inställd på att åka imorgon, själv är jag inte lika säker på att vi kommer att hinna ta oss iväg, men den som lever får se!

Min kollega berättade innan jul att hennes dotter önskade att bli fadder åt en apa! Det kan man bli och samtidigt göra en god gärning för utrotade djur i världen. http://www.wwf.se/insamlingsportal/
En väldigt lugn, skön och fröjdefull jul önskar jag alla jag känner.

Inga kommentarer: