söndag 14 december 2008

Sånger för frusna hjärtan




I fredags packade vi in oss i bilen och styrde kosan i snöyra mot Korpilombolo och nattfestivalen. Klockan 17 var det dax att bjuda på "Sånger för frusna hjärtan" som vi döpt vår konsert till. Repertoaren denna fredag blev en ganska blandad sådan med inslag av pop, folkmusik, jazz, visor och blues. Inte att förglömma Violinistens egna kompositioner som är oerhört vackra.
Vi trodde nog att tiden inte skulle vara till en fördel denna fredags eftermiddag, men se vi blev glatt överraskade av alla som kom! Mkt roligt att spela hemma och att dessutom få göra det i medborgarhuset som jag själv tycker har en underbart fin biosalong/konsertsal i 50tals anda. Riktigt mysigt!
Lördag morgon vaknade jag tidigt. Luciatåg i kyrkan ville vi nämligen inte missa! Mkt vackert och stämningsfyllt var det och kyrkan var fylld till sista raden. Dagen spenderade vi fortsättgningsvis med att promenera med jycke i Lahdenpää, umgänga med lillebror och tillhörande familj, samt eftermiddagsfilm. På kvällen åkte vi åter in till byn för att kika på konstutställning i Tre sågar´s källare samt lyssna på lite musik. Nattfestivalens sista nummer. Mkt mysigt att träffa lite gamla kändisar och hinna umänga med Reseledaren som nu är hemma igen. Tiden stannar uppe i byn och avkopplingen är total. Helgen var härlig på alla sätt och vis!

Förra veckan insåg jag att något inte stämmer med tidsberäkningen för bebis nedkomst!! Jag ringde genast till min egna privata barnmorska som kunde styrka mina farhågor. Se nu har vi plötsligt tappat en hel vecka och imorgon går vi in i vecka 31! Jag som tycker att tiden går fort ändå! Dock inte helt underligt att jag tappar en vecka. Jag känner mej ofta som att jag tappat en hel månad!! Funderar på saker som om jag kör på rätt sida av vägen och blandar ihop veckodagar. Jag hoppas att det är gradivitetens fel att jag känner mej så förvirrad! :) Jag kan ju iaf skylla på det. Aldrig fel!!
Bebis väger ca 1,6-1,8 kg nu och är ca 42 centimeter lång. De små söta fötterna är knappt 6 cm långa och huvudet är ca 8 cm i diameter. Öronen är nästan helt utvecklade. Detta läser jag på olika graviditetskalendrar på nätet. Tex http://www.gravid.se/, http://www.growingpeople.se/, eller på http://www.familjeliv.se/


Väl hemma hade amaryllisen börjat blomma. Så roligt. :) En skön vecka till alla!











Inga kommentarer: