måndag 15 december 2008

Astrologin visar vägen

Idag fick jag ett telefonsamtal av min gamla chef. Fick veta att jag är varslad och from januari har jag inte längre någon tjänst. Typiskt. Min enda trygghet, en halvtids tillvidaretjänst i grannkommunen. Mina andra tjänster är bara vikariat och visstidsanställningar. Nå, eftersom jag på intet sätt kan göra något för att påverka detta beslut är det bara att acceptera och hoppas att det reder sig med tiden. Givetvis lite stressande att tänka på att inte ha något jobb att falla tillbaka på efter barnledigheten, men man får gå framtiden tillmötes med tillförsikt och lita till tanken att allt ordnar sig. Iof visste jag redan det, eftersom jag läst det i sprays horoskop som alltid stämmer ruskigt bra. :) Jag vet att många himlar med ögonen åt detta, men för mej är det dagens sanning!

Idag fyller syskonbarnet 3 år! Det var kalas på markvägen, men själv hann jag inte dit utan får ta uppvaktandet en annan dag. Jag hade nämligen sedan en vecka tillbaka redan lovat att jag o jycke skulle dyka upp på hundträningen och eftersom vi är så få känns det dumt att inte komma.
Denna gång kom två andra hundägare med som inte brukar träna med oss. Den ena tränar på elitnivå och den andra har tävlat lydnad i olika klasser. Mkt kul att se hur de tränar! Oj, vilka duktiga hundar. Jag var superimponerad!

Det här med att ha bonusbarn för ibland med sig lite frågetecken om diverse saker. Det kan vara allt från juridik till förhållningssätt. Jag har fått ett väldigt bra tips från en annan bonusmorsa om en site som inte alls är dum http://www.styvmorsviolen.se/ Den ligger numera under favoriter i min dator!

Vintern är ett faktum nu och det är ganska härligt. Jag är väldigt nyfiken på hur man egentligen gör isskulpturer. Måste man handha motorsåg? Min kära sambo tyckte nog att jag gärna kunde lämna motorsågen åt sidan nu och det kan han ju ha rätt i, men det hade varit roligt att prova.. :) man hade iaf kunnat göra något enkelt som en bestämd form eller så. Någon som provat?


Denna fina isskulptur kunde man se i kalix förra året. Gymnasieeleverna hade som projekt att pryda parken med olika skulpturer.
En omtumlade måndag måste jag säga. Idag saknar jag verkligen ett badkar! Denna tanke gör ju att jag genast måste kolla upp huruvida det finns uppblåsbara badkar, och se det finns faktiskt! http://www.comforthouse.com/ez.html Lite dyrt kanske... och verkar inte alls praktiskt..
Synd på alla underbara badbomber på http://www.lush.se/
7 dagar till nästa måndag.. och när den kommer får jag faktiskt ligga kvar.. ljuvliga tanke!












Inga kommentarer: